Tuesday, December 22, 2009

Z is my MEMORY

Aku hidup dalam kehidupan hardcore punk….tapi betul ka??.hardcore??hardcore juga manusia seperti yang lain…gelaran saja memang Nampak agak keras…tapi realitynya aku juga sendiri memang lemah(EMO)…bukan EMO apa,tetapi kehidupan kita sentiasa dipengaruhi oleh EMOsional yang selalunya luar dari kawalan sekiranya ianya agak keterlaluan…23/12 adalah hari yang begitu menyakitkan…hari dan detik itu juga segalanya terkupas tentang erti kehidupan dan kebenaran…pada hari tu juga baru aku belajar erti kehidupan yang sebenarnya…lumrah manusia yang sering berubah-ubah mengikut arah tujuan serta pengaruh sekitarnya…di situ juga baru aku sedar dimana janji hanyala satu medium untuk meyakinkan kita dengan apa yang mereka ingn persembahkan…rupanya medium ini sudah lapuk bagi mereka yang sering menggunakannya…pada hari nie,aku terus melalui kehidupan yang tak penah lepas dari mengenang erti kesakitan…kesakitan yang tak penah aku rasa…aku tak dapat lupakan dia sebagai seorang teman yang penah berjanji untuk setia menemani ku dalam susah atau senang hidup ku sehinggakan aku dipenuhi kebanggaan dalam diri,aku yakin aku la masa depan dia,aku la hidupnya dan aku la segalanya…tapi aku silap(she’s rare)…aku tak tau camana harus aku buang benda nie dalam kepala otak aku…aku sering di hantui oleh kenangan manis,cara hidup dan juga rutin harian semasa bersama dia…tidur adalah part paling aku benci,bukan apalah,tapi sangt penat aku memikirkanya…kehidupan aku mula terjejas…berat badan juga down,pelajaran juga mula terjejas…tapi apakan daya,mungkin aku hanya satu fasa dalam hidupnya…hati manusia xbleh la dipaksa-paksa…aku selalu teringin untuk cuba hubungi dia,tapi aku sedar yang dia sudah bahagia dengan teman barunya…semuanya berlaku dengan pantas sekali…sekarang dia tak memerlukan aku…apa lagi aku boleh buat sebagai seorang manusia?hanya tenang,sabar dan terpaksa juga harungi cabaran hidup seadanya…memang susah mau hidup tanpa orang yang selalu menemani kita. Tapi kini semuanya menjadi seperti kehidupan asal ku dahulu iaitu hidup keseorangan dan juga tepon bimbit menjadi sunyi semula seperti dulu,Cuma bezanya kesan sakit itu terus menemani aku di setiap saat hidup aku…ntah kenapa la aku gatal sangat untuk terus setia menunggu panggilan dari dia…teringin sangat ditanya kabar mengenai diri,ssudah makan ka belum...tu suma nya hanya kenangan...tapi aku akan terus mendoakan yang terbaik bagi dia..bila dia sedih,kesedihan pada diri lagi berganda…tapi sekurang-kurangnya,aku dah buat apa yang terbaik bagi dia…dia datang dan pergi dalam tempoh yang begitu singkat…dia penah buat aku terlalu gembira dalam tempoh yang singkat…dia buat badan aku naik kembali,buat aku ketawa,dan dia buat aku seolah-olah aku hidup kembali.tapi semuanya hanya sekelip mata…ikut kan hati aku nak saja aku hubungi dia…tapi bukan cara aku untuk merosakkan hubungan orang…kesakitan ini akan hilang semasa bersama dengan kawan2…entah mengapa aku berubah…aku lebih suka untuk berada bersama ramai kawan…sabtu dan ahad adalah hari kiamat bagi ku…iaitu hari2 kapitalis sedunia…aku xbleh bersendiri…di sini baru juga aku tahu dan sedar bertapa pentingnya kawan semasa kita dalam kesusahan dan kesedihan…aku sendiri pun tak pasti sampai bila la kehidupan aku akan terus begini….bukan aku minta dan bukan juga atas kehendak aku…apa patut aku buat untuk meneutralkan emosi ini…aku ingin gembira seperti teman-teman diluar sana…aku anggap suma ini adalah satu dugaan,balasan dan hukuman yang harus aku lalui dan aku tak pasti bila la ini suma berakhir….aku manusia yang kotor,yang punya banyak dosa,tetapi aku akan terus berdoa agar episode cerita ku ini akan cepat berakhir dan ianya berakhir dengan kebahagiaan….InsyaAllah...AMIN

Dipetik dari coretan suka-suka dari teman.....

No comments: