Thursday, May 6, 2010

Sabtuday persection…..

Huh!!hari ni nervous jua aku…nak jumpa orang yang bleh mengukur level aku dan jua orang yang bleh meningkatkan level aku…bukan level apa,tapi level dalam hati dia…ngeee..aku menunggunya di tempat biasa seperti yang dijanjikan…terminal bus wawasan…hehehe…aku tak kisah pun menunggu nya..sebab kalo banding jarak dia tinggal,dia lebih jauh la…aku dekat ja…so tak heran la knpa aku slalu sampai awal…sesampai saja aku d terminal,aku segera mencari kekasih ku kedua…nama dia premium…hehehe..jangan salah sangka ye…premium nie bukan manusia pun tetapi rokok….(sewek jangan marah.)
Sambil aku berdiri,tiba2 aku dikejutkan dengan bunyi bising…aku hanya Nampak penjajah tanpa permit berlarian menyelamatkan barang2 yg dijual dari penguatkuasa yang hanya berpakaian biasa tanpa seragam…rata2 penjajah disitu adalah berbangsa asing…tapi bagi aku teda salah pun untuk berniaga…janji halal….rezeki sebenarnya bleh didapati dimana2…Cuma inila dia peraturan yang dibuat oleh manusia…wujud la penindasan sana-sini…aku hanya terdiam sambil ditemani rokok premium yang konon sesetengah orang cakap rokok teda klass…tapi sedap jua berbanding rokok dunhill kapitalis as fuck….ermmm…xmao la mnjadi consumer barang2 camni…..tak mampu…heeee… penguatkuasa…tapi benarkah mereka nie menjalankan tugas???harap2 camtu la….limpas beberapa ketika…penjajah itu balik ketempat asal mereka menjual…sebab mereka sangka musuh mereka tadi dah balik….keadaan menjadi tenang semula di terminal bus…
tapi limpas beberapa minit kemudian,penguatkuasa tersebut datang semula…huh…memang tak putus asa…kesian aku tengok makcik2 yg mnjual berlarian semula...aku rasa banyak juga kerugian sebab semasa penjajah itu dikejar…aku terlihat beberapa makanan yang dijual habis berjatuhan…wah!!!penguatku
asa memang hebat…habis sumber rezeki orang dan juga peluh mereka2 ini jatuh begitu sahaja….aku rasa barang yang dijual ni bukan mudah sangat mo dibuat…mna lagi mao bungkus,mao masak…banyak tu….pikir tu makcik2 macam mesin dikilang ka??ni la dia akibat kuasa dan undang2 yang diciptakan oleh manusia….huh…macam mesin penyeksa manusia..abusement park hah???hahaha..maksud aku hak orang bukan dari segi hak yang diciptakan oleh undang2 manusia…hak manusia untuk membuat keputusan tanpa ada halangan dari mana2 pihak…fuck la orang2 yang suka menjuri orang lain…macam aku la…as fuck juga kadang2 tu..hahaha…
tapi memang sudah susah la untuk menghalang undang2 dunia buatan manusia itu sendiri…paling ketara sangat,orang yang susah akan bertambah susah…dan orang senang akan bertambah senang…orang senang hanya akan duduk dirumah ditemani cerut hasil daripada peluh orang klass bawahan yang blom puas lagi dihisap oleh mesin orang senang ni..mereka2 ni hanya menyuruh anjing-anjing nya keluar untuk menyalak bagi mendapatkan keinginannya tanpa berfikir perasaan orang lain(pekerja)…betul ka jua pa benda yang aku mengarut ni???xpa la…tu apa yang aku piker dan pa yg ku rasa…tak ksh la pa org mao cakap…that s my fuckin examine…lastly…mimun la milo…anda akan jadi sihat dan kuat….cau the mau….

No comments: