Thursday, May 6, 2010

Z is my major part III (aniversary)

sedar tak sedar aku,aku telah membaca sehingga jam 4 pagi.pada waktu tu aku cuma ditemani oleh zines roots yang ku pinjam dari teman(apie) yang tggal d lorong 2 gracecourt.aku tak tahu kenapa aku bleh tertarik dengan isi dan intipati yang terdapat dalam zine roots ini yang ditulis oleh din...ini mungkin disebabkan isi yang ditulisnya agak berbeza dari zine-zine nya sebelum nie...memang ia agak personal,tapi din memeang tepat kerana bukan sahaja teman untuk medium berkongsi masalah,zine juga adalah medium yang terbaik aku kira...aku juga mempunyai situasi yang sama...aku kira memang dah ngantuk sebenarnya,tapi dengan dorongan yang kuat serta harapan untuk menerima satu msg dari dia pada mlm tu sangat la kuat...aku sendiri pun xtau sama ada dia rasa apa yang kurasa sekarang...atau dia terlalu gembira sehinggakan lupa pada kejadian malam nie...jiwang juga aku...fuck jiwang..kebiasaanya pada tanggal 29 ja,dia pasti akan mengucapkan sesuatu pada aku"hepi aniversary.."tapi ternyata sangkaan aku berubah sama sekali..teda lagi benda yang aku harapkan...aku cuma mampu berdoa agar teman barunya adalah orang yang baik-baik dan bukan tergolong dalam lelaki yang bercinta demi nafsu anjing...btul juga kata din dari zine roots,"ada sesetengah orang,ada cinta,tapi dipersiakan pula..tak pandai nak bersyukur,tak cukup dengan yang satu...tamak haloba..sapa cakap benda ni teda kaitan dengan hardcore punk dan tidak relevan??punk hardcore penentang penindasan,punk hardcore meneetang kapitalis dan pembaziran secara berterusan..mempermainkan cinta juga adalah satu bentuk penindasan.mempunyai cinta yang lebih juga adalah satu kapitalis sebab tamak.lain kali kalo nak berjuang,berjuang la dengan diri sendiri dulu,baru boleh nak kompang dengan benda-benda luar..kalau diri sendiri pun masih nak goyang.macam mna nak menentang godaan luar yang keras.."aku setuju dengan semua tu....ni baru berpisah kejap dengan pasangan dah muda jatuh hati dengan yang lain...aku kalo dah hargai orang tu,akan ku hargai nya sampai mati..tapi kita tak bleh la menilai tentang prasaan orang lain...cukup la sekadar menahan sakit nya yang sentiasa menemani aku kemana sahaja aku pergi,tak kira pergi tandas,dalam bus,pergi makan dan lagi sakit pa bila nak tido....
hidup ku menjadi so far so as fuck!!!tapi mao xmao,hidup harus juga diteruskan biar pun semenjak kebelakangan nie semangat untuk hidup tu langsung teda dalam diri...walaupun aku sentiasa ditemani oleh teman yang cuba buat aku gembira(ajeq awanggore,maey,acok,abg azrul),aku mmg dapat senyum,mmg bleh buat gembira,tapi suma nya tu hanya hipokrit dan ego aku.tapi sebenarnya sakit tu ttp ada...bila la ia mao lari dari hidup ku...aku nak release tension!!!!aku nak jamming!!!aku nak bergila dalam jamming!!!lepaskan segala yang terpendam!!tapi tu semua hanya sia-sia...kerana ia akan datang semula juga...projek aku turut terganggu dengan peristiwa ini...sehinggakan satu hari tu aku bergaduh dengan teman2 sekumpulan ku...FUCK LA PROJEK!!!..FUCK LA KUMP PROJEK!!!...
aku sudah memang pernah cuba untuk berubah,tapi mungkin disebabkan aku belum punya dorongan yang kuat untuk berubah...dia banyak datangkan kesan di hati aku...dia sangat baik sehingga susah untuk aku lupakan...cukup sempurna buat aku...manusia tak sama dan perasaan pun juga turut berbeza...tapi aku perlu memikirkan sesuatu untuk kebaikan aku juga...aku perlu betulkan hidupku semula...tune gitar ku yang dah lama aku xpegang...bukan sebab xmai pegang tu gitar...tapi secara aotomotiknya aku akan main lagu jiwang....FUCK JIWANG!!!!DAMN JIWANG!!!...aku mg pernah terjebak dalam dunia kaki botol nie...tapi cerita lama...dan aku xmao la ulangi pa yang sudah berlaku dulu...mmg kita dapat lupakan segala masalah selepas minum,tapi bohongnya sama juga,bangun ja dari tido,masalah tu akan datang balik...DRUNKERS TOTALLY SUCKERS...kenapa la aku sangat perlukan dia...tapi selagi dia masih ada dalam diri,selagi kenangan tu masih segar,selagi aku x lupa paras rupanya,selagi tu aku xkan terbuka untuk mencuba lagi...FUCK LA CINTA???TANPA CINTA DUNIA AKAN JADI HARU-BIRU...
aku tak kisah pa pendapat pembaca tentang diri ku,jiwang ka,Emo as fuck ka,pencinta wanita ka,pa2 je la...aku tak kisah...ini kisah hidup ku yang paling sakit dan paling indah....hidup ku bahagia,senyum selalu,tapi tu suma dalam masa yang singkat sahaja..aku nak bahagia semula macam kawan aku yang lain...DEAR GOD,PLEASE HELP ME...aku nak jadi macam teman aku azrul dan acokzz,tiap masa ada orang yang rajin amek berat pasal dorang berdua,sudah makan??sihat??tengah buat pa??miss u...dan sebagainya...fuck acok dan azrul....my fuckin bestfren...thx to ajeq,acok,azrul,awang,maey
,chapu dan yang lain kerana selalu menemani aku kemana sahaja...aku akan cuba berubah biar pun aku sudah kehilangan sesuatu yang sangat bernilai dalam hidup ku...yang Allah S.W.T masih sayangkan aku...mungkin ada hikmahnya dia buat gitu...harap-harap dia la jadi masa depan ku,hidup ku,dan segalanya untuk ku...
sudah la...harapan dah teda..berdoa dan terus berdoa ja yang penting...29/12 pun dah berlalu dengan ditemani handpone yang sentiasa sunyi kebelakangan ini...ampunkanla dosa manusia yang kotor ini,yang banyak berdosa...mudah-mudahan penderitaan ini akan cepat berlalu.datangkan la kebahagiaan dalam hidup ku...akan terus ku tunggu....InsyaAllah...AMIN...

No comments: