Thursday, May 6, 2010

harapan

Sekarang dah jam 8:27…Huh!!!...best juga menulis sambil ditemani lagu lama seperti rage against the machine nie….fuck the police pula tu….dan juga beberapa stuff seperti nirvana dan juga pink Floyd the wall….entah sejak kebelakangan ni aku suka sangat dengan lagu-lagu lama…seperti smokie,the beatles,abba,air supply,Chicago,engelbert humperdick dan banyak lagi…entah,mungkin disebabkan perubahan hidup yang mendadak Cuma cara ja yang masih sama…semenjak dua menjak ni masalah yang dihadapi makin dapat ku harungi dengan perlahan-lahan…tak macam dulu hari-hari pun kelabu….sekarang dah coloufull…lagi-lagi dapat teman-teman yang baru serta yg istimewa….aku sdh mula blajar untuk menerima hakikat tak macam dulu…..hidup dah mula teratur,gitar pun dah ku tune dengan kemas sekali bunyinya sehinggakan kalo dipetik pasti jiran2 pompuan sebelah akan kuar untuk mndengar nya…hahaha…
Satu benda yang aku tak suka dengan diri aku sekarang nie…aku dah mula tak serius dengan permasalahan aku…klass pun aku rasa dah jatuh merosot…next wek aku dah mula paper…aku langsung tak takut…aku slalu jua mengingatkan diri aku…aku bukan lagi plajar diploma..tapi aku dah meningkat ke tahap ijazah…mungkin ada sesetengah orang menganggapnya masih tahap rendah…tapi bagi aku ianya pencapaian terbaik aku setakat ni…aku bkn la golongan yang lurus bendul atau seorang yang suka membaca…kadangkala ja baru aku buka buku….huhuhu..tapi aku menulis malam ni bukan sebab nak cerita permasalahan aku….entah kenapa aku tertarik dengan perbezaan hidup aku d kampong aku dan juga di kota kapitalis ini….pergaulan serta topic perbicaraan aku langsung sama sekali berbeza dengan teman-teman di kampong dan juga teman-teman yang berada di kota ini…semasa aku blom meneruskan pengajian d kota ini,pergaulan dengan kawan lama sangat la berbeza…kawan yang berada d kampong asal tak suka meluah…tetapi kalo berkongsi idea memang sangat ketara la berbanding teman-teman yg satu pengajian dengan aku…walaupun mungkin teman sepengajian lebih banyak pengetahuan berbanding teman yang berada d tanah sendri tetapi,teman-teman yang mmpunyai pengajian sebenar nya masih lemah dalam pengetahuan kehidupan diluar sana…entah-entah tentang isu semasa pun mereka nie kurang….teman-teman sepengajian hanya buat benda yang telah di arah tanpa ada sebarang unsur ingin mengetahui sama ada benda yang di suruh tu btl atau pun tidak..tetapi tidak suma begitu…
Ada juga sesetegah teman aku yang satu kepala dengan aku…fuck la bdak pakai kaca mata,fuck la budak peniru idea dan fuck la budak yang mengaku diri nya tahu semua benda!!!!!mereka ni macam budak yang memakai pakaian yang tak di ukur di badan sendiri….aku lebih suka melakukan benda tanpa di arah-arah…sebab tu adalah keputusan aku sendiri…walaupn mungkin kerajaan menyuruh melakukan sesuatu…tapi kalo ia bercanggah dengan pendirian aku,aku tetap akan bantah…kecualila ia benar-benar mendatangkan hasil kepada aku baru la aku akan melakukannya…aku mula blajar pasal cinta lewat sikit…aku blajar nya semasa aku di tahap diploma…aku selalu jua jadi tempat mengadu masalah cinta teman-teman ku…padahal waktu tu aku sendiri pun langsung teda pengalaman…tapi dari benda ni la aku cuba untuk beranikan diri dengan benda baru bagi aku la…benda ni kadang-kadang bleh percaya tapi kadang-kadang tu langsung tak bleh percaya…bukan apa la…tapi setelah aku melalui benda ni,dapat jua aku tau…benda ni kadang-kadang best dan kadang tu sucks juga rasanya kalo tertipu…jadi kalo anda rasa anda blom sedia dengan benda ni baik xpayah buat…sebab kita ni manusia yang normal tak lepas dari menyukai lebih dari seorang…kalo anda rasa anda dalam golongan ni baik xpayah buat sebab ianya hanya akan menyakitkan pihak yang lain…jadi golongan ni blajar la untuk mnyukai seseorang dan blajar la untuk berpendirian….aku mmang dah kena dengan benda ni sehinggakan pernah wujud sifat perkauman dalam diri…aku memang sangat-sangat anti dengan perkauman tapi sebab benda ni apa pun boleh berlaku….fuck dear racism!!!!!....ni untuk teman-teman yang blom kena la….tapi syukur jua ada jua pengganti yang baik….harap-harap ia berkekalan la…tapi ok juga la…banyak benda jua aku plajari melalui pegaulan yang sangat berbeza…pengetahuan pun turut luas walaupun mungkin hanya sebesar tempurung kelapa..….apa-apa pun yang pasti hidup mesti diteruskan walaupun macam masalah atau dugaan datang ataupun perubahan persekitaran yang mndadak harus la blajar untuk menerimanya…tapi yang positif ja…yang negative tu buang jer kat mana-mana…kalo aku la,aku nak buang kat muka c martin iaitu tuan rumah tempat aku sewa sebab dia nie mata duitan….hehehe…fuck martin…fuck jun…fuck Darwin…hehehehe

No comments: